Хрест натільний Розп’яття. Архангел Михайло

Цей хрест виконаний як образ слави Церкви войовничої, що веде духовну війну «проти світоправителів цієї темряви, проти духів злоби піднебесних» (Еф. 6, 12).

Кожен християнин, за словами апостола Павла, це воїн невидимої боротьби, який взяв зброю Божу, щоб «стати проти хитрощів диявольських» (Еф. 6, 11). Поясом воїну Христа служить істина, бронею – праведність, взуттям – готовість Євангелії миру. «А над усе, – каже апостол, – візьміть щит віри, яким зможете погасити всі огненні стріли лукавого; І шолом порятунку візьміть, і меч духовний, який є Слово Боже» (Еф. 6, 14-17). «Зброєю великим Христовим», «обопільним мечем» і «мужності знаменням» є також Хрест Христовий (Канон Хресту).

Видимим чином духовної боротьби завжди був військовий подвиг, тому що «немає більшої любові, як хто душу свою покладе за друзів своїх» (Ін. 15, 13). З давніх-давен любили і шанували воїнів-мучеників, що з’єднали в своєму житті подвиги ратні і духовний. Четверо з них зображені на цьому хресті. На лицьовій стороні – святі Феодор Стратилат і Димитрій Солунський, на звороті – Феодор Тирон і Іоанн Воїн.

Сам хрест виконаний у формі меча, який є з біблійних часів символом духовної боротьби. З мечами в руках у Святому Письмі постають ангели, апостол Петро (Ін. 18, 10). Сам Господь говорить про Себе: «Не мир прийшов Я принести, але меч» (Мф. 10, 34). Меч традиційно ототожнювався з хрестом, а часто і прямо використовувався замість нього. Збереглося також безліч ікон, на яких святі воїни-мученики тримають хрест руків’ям догори замість мученицького хреста. Широко шанована ікона «Нікола Можайський», на якій святитель тримає меч.

Центральним чином Військового хреста є Розп’яття. З двох сторін від Христа зображені знаряддя Його страстей: тростину з губкою і спис. Позаду – єрусалимська стіна, знак того, що Господь був розп’ятий поза стінами міста. Але разом з тим стіна знаменує і Небесний Єрусалим, шлях до якого відкрився для людства через Голгофу: «МЛРБ», «Місце Лобне Рай Бисть» – написано у її заснування.

Під хрестом Христа череп Адама. Зверху – Етімасія, образ Престолу, який приготував Собі Христос стражданнями і на який Він сяде у Друге Пришестя для Страшного Суду.

З двох сторін від Розп’яття розташовані образи воїнів-великомучеників Феодора Стратилата, обезголовленого при імператорі Лікіній ок. 319 року (пам. 21 лютого), і Димитрія Солунського, ізбоденного списами при імператорі Максиміліана ок. 306 року (пам. 8 листопада).

У нижній частині Військового хреста вміщено зображення вмч. і цілителя Пантелеймона, святого лікаря-безсрібника, обезголовленого в 305 році (пам. 9 серпня), який шанувався не тільки як лікар ран, але і як помічник на полі брані.

Оборот Військового хреста відкривається величною постаттю Архангела Михайла, архістратига, тобто верховного воєначальника Небесного воїнства (пам. 21 листопада). Його ім’я означає «Хто як Бог?», Так як він наймогутніший і грізний ворог зла. Він першим ополчився на Денницю, коли той повстав проти Бога, скинув його з Неба і не перестає битися з його темним воїнством. На голові Архангела в’ються стрічки, звані тороки (або чутки). Вони символізують чуйний слух і увагу до Бога.

Як військовий стяг в невидимій боротьбі у верхній частині хреста поміщений Образ Спаса Нерукотворного. Образ Христа на Убруси (рушник) був найбільшою святинею християнського світу. За переказами, він дивним чином відбився на шматку полотна, яким Господь витер обличчя після обмивання.

З двох сторін від Архистратига Михаїла під прапором Святого Убруса чекають ще два воїна дружини Христової: вмч. Феодор Тирон (новобранець, грец.), Потерпілий в 306 році в м Анас (пам. 2 березня), і мч. Іоанн Воїн, замучений при Юліані Відступнику в IV столітті (пам. 12 серпня). У підставі Військового хреста молитовне звернення з Канону, написаного в XIV столітті святим ченцем Григорієм Синаїта: «Хресті Живоносне, ти ми буди фортеця і перемога». Це молитва воїна, що повстав проти зла з любов’ю до ближнього, вірою в Бога і надією на незмінну допомогу Його Небесного Воїнства.
святі Феодор Стратилат і Димитрій Солунський
святі Феодор Тирон і Іоанн Воїн
Купуй срібні прикраси – срібло 925 проби. Захистити ювелірний виріб від механічних пошкоджень дозволяє напилення з металу під назвою родій. Родованим срібло легко відрізнити по дзеркальній сяючою поверхні.


1998-2022 © КЮЗ ЮвелірЕліт  +38 (099) 079-10-60info@juvelirelit.com.ua
Цены и стоимость ювелирных изделий, указанные на сайте - действуют только для интернет-магазина "ЮвелирЭлит".
Наложенный платёж. Доставка украшений осуществляется "Новой Почтой" во все города и сёла Украины

Продажи временно приостановлены Відхилити

Мы используем файлы cookie для лучшего представления нашего сайта
Принять
Отказаться
Используем файлы cookie